Na snehu a ľade sú rozdiely v správaní sa zimných a letných pneumatík podstatne väčšie. Napríklad brzdná dráha vozidla obutého do letných pneumatík je v rýchlosti 50 km/h na snehu 43 m , kým na zimných o 8 m kratšia. Na ľade z tridsiatky autom so zimnými gumami zastavíte na 57 metroch, s autom s letným plášťom až o ďalších 11 metrov ďalej.
Rozhoduje aj vonkajšia teplota. Pri 0°C je konštantný rozdiel v dĺžke brzdnej dráhy v súboji zimná verzus letná „guma“ niečo približne 3m, pri -10° C je to 7m a pri -20°C až 12 m.
Veľmi dôležitým údajom je i hĺbka dezénu. Zimné pneu majú mäkšiu zmes – opotrebovávajú sa rýchlejšie. Hĺbka dezénu by nemala presahovať pod 4mm, tým pádom nastane náraz brzdnej dráhy ihneď o 10%.
Avšak spoliehať sa na techniku a vymoženosti nie je vždy najmúdrejšie. Samozrejme aj väčšia časť závisí aj na schopnosti človeka, ktorý danú situáciu (napr. šmyk, jazda zasneženým kopcom) prežíva. Zastavujte hlavne pred prechodom pre chodcov, „zebry“ (biely povrch) sú zvlášť šmykľavé ! Nejeden raz som spadol, pri prechode peši či na bicykli na prechode :).
Link
A nakoniec test zimných vs letných pneu:
Zdroj : Link