Už nikto nikdy nedúfal, že konečne svetlo sveta uzrie náš starý a LEGENDárny DUKE NUKEM. Po strašne dlhých prekladoch, odkladoch, naťahovaniach je späť !!! A máme sa načo tešiť ! Len v krátkosti by som spomenul, čo všetko si musel Duke Nukem za to obdobie prežiť, kým sa opäť vrátil na naše monitory !
Priblížim čo sa všetko dialo, aká strastiplná cesta čakala vývojový tým 3D REALMS.
Začalo sa to práve v roku 1997, kedy padlo na pokračovanie hry DUKE NUKEM 3D, ktorú hral asi každý môj rovesník, btw. ešte na starých 486-tkách v DOS-e :). Pamätám si že táto hra bola asi na 20 disketiek :). Ako dobre si pamätáte humorné hlášky od svalnatého blonďáka Dukeho, nezabudnuteľné hlášky ako : "I've got balls of steel", "Hail to the king, baby!", "Groovy", a najznámejšia "Come get some!" !!!
Vrátim sa späť - pokračovanie sa ujali ľudia od 3D Realms.
Najprv boli problémy s lienciami, pretože DNF mal mať Quake II Engine. Ale po uvedení krátkych ukážok kritikom, bol proces zrušený.
Rok 1998-2002
Šéfovia sa po neúspechu rozhodli prerobiť engine. Z Quake II Engine sa prešlo na Unreal Engine, ktorý bol viac realistický.
Ale Broussard (hlavný vývojár), nemal stále ukončený produkt v mysli.
Určitý podiel hry si kúpili GT Interactive. Vývojári zas uviedli na trh trailer z hry. Ale tentokrát, to čo spravili vývojari malo veľký úspech. Parádna grafika, ľudia to do slova hltali. Ale nanešťastie nasledovala smrť jedného so zakladateľov a nastali finančné problémy. Vydavateľské kancelárie Texas sa zavreli a všetko pripadlo do materskej spoločnosti Take-Two Interactive.
Rok 2003-2006
V 3D Realms bolo len 18 ľudí, ktorí pracovali na hre. V tomto roku sa Broussard veľmi ostro pohádal s Take-Two, ktorá povedala že hra tento rok nevýde. Hra mala výsť na konci roku 2004, alebo začiatkom 2005. Opäť prerobenie enginu v roku 2004 a to na Doom III engine - ale bola to len fáma. DNF by mal byť na in-house vytvorenom engine.
Ale len 1 týždeň chýbal do vydania DNF ! Nanešťastie celé snaženie vývojového tímu 3D Realms vyšlo navnivoč. Programátori spoločnosti sa nepoučili zo skúsenosti tvorcov Half-Life 2 a kvôli bezpečnostnej chybe v mailovacom programe boli z ich počítačov odcudzené kompletné zdrojové kódy k celej hre. F... ! DNF bol opäť odložený. Tentokrát preto, aby vylepšili hru na ešte lepšiu úroveň aká bola pred ukradnutím.
Oznámenie zase pretransformovania na ďalší fyzikálny engine. 3D Realms si vybrali produkt švédskej firmy Meqon Research s názvom Meqon.
screen z hry:
V roku 2005 dokonca Amazon ponúkalo predobjednávky tejto hry, ale boli to len fámy, konečný dátum nebol zatiaľ nikdy stanovený. Už je to koľko rokov ? :)
Za dokončenie hry v plánovanom termíne (rok 97), bude 3D Realms odmenení sumou 6 miliónov $. S rokmi šla výplata dole a teraz sa ustálila na hodnote 4,25 miliónov $. Take 2 vydalo aj motivačnú odmenu 500 000 $ pre autorov v prípade, že by PC verziu stihli dokončiť ešte tohto roku. FUN !
Rok 2007
Vydaný teaser pre hru DNF:
"I am looking for some alien toilet to park my bricks, who is first ?"
.....2008
Celý projekt za začína zosmiešňovať ako skratka Duke Nukem Forever - DNF - Did Not Finish.
A ďalšie:
"Never", "ForNever", "Neverever", and "If Ever"...
Oznámenie - Duke Nukem Forever sa pripravuje pre trojicu platforiem PC, Xbox 360 a Playstation 3.
Rok 2009
3D Realms hlási po vydaní hry Prey rozpad ! Ale zas to neprehlásili oficiálne, takže ešte je tam tá možnost návratu a konečného dokončenia hry ?
Nakoniec Take 2 znieslo obvinenie na vývojárov za zbytočne predlžovaný vývoj a žiada vrátenie investovaných peňazí. V roku 2000 si totiž Take 2 zabezpečilo prednostné práva na vydanie Duke Nukem Forever za 12 miliónov dolárov, ktoré chce vydavateľ späť. No Take 2 bude odškodnené získaním licencie na Duke Nukem Forever a možno aj celej značky Duke Nukem.
Ale obvinenia na súde boli zamietnuté.
3D Realms ešte definitívne nezaniklo !
Zopár zamestnancov ešte ostalo v 3D Realms a budú mať na starosti vývoj, respektíve spoluprácu a licencovanie značky Duke Nukem.
Podľa 3D Realms doposiaľ vývoj Duke Nukem Forever si vymanil približne 20 miliónov $. To už je riadna pálka !
Rok 2010
Špeciálne video z hrania staršej verzie Duke Nukem Forever obsahuje logo spoločnosti Gearbox, ktorá zrejme na hre tiež nejaký čas pracovala. Duke Nukem bude večne živý ! Peace !
"Lets rock !"
Duke Nukem Forever znovu ožíva.
Pre Wall Street Journal túto infošku potvrdil šéf štúdia - Randy Pitchford, ktorý prezradil, že na hre potichu pracujú už od roku 2009 a dávajú dokopy to, čo v 3D Realms už nezvládali.
Samotná hrateľnosť je pomerne rýchla, dukeovská, lineárna a vďaka skriptom a vynikajúcemu dizajnu úrovní i úžasná. Nemôže chýbať ani dabing v podaní Jon St. Johna, humor je znovu excelentný a dokonca si Duke strieľa i z neskutočne dlhého vývoja samotnej hry. Ale DNF nebude vyzerať ako Crysis, ale komu to však vadí?
O hru sa stará Gearbox. Vydanie je naplánovené na budúci rok.
Herná výstava Firstlook, Holandsko:
"That was fun. What about the game Duke. Was it any good ? Yeah, but after 12 fucking years it should be."
2011
KONEČNE, KONEČNE a KONEČNE !!!!
DUKE NUKEM FOREVER MÁ OFICIÁLNY DÁTUM VYDANIA!!
Patrí medzi hry s najdlhším vývojom v hernej histórii!
Takže ešte raz: Duke Nukem Forever vychádza pre PC, Xbox 360 a Playstation 3 = 6. mája 2011 !
Nečakajte žiadny prepracovaný príbeh alebo stealth prvky. Duke vždy bol, je a aj bude iba o akcii.
A ženách.
Posúďte sami:
"Hail to the king, baby!"
Príšerky:
Bonus: (dukove hlášky)
"YOUR FACE, YOUR ASS, WHATS THE DIFFERENCE. :)"
"Come get some !"
"Its time to kick ass and chew bubble gum !" - hlaška ktoru použili z nasledujucej sceny :
"Come get some !"
"Its time to kick ass and chew bubble gum !" - hlaška ktoru použili z nasledujucej sceny :
ešte dodávam EXTRA:
! dukeho hlášky !
! dukeho hlášky !
Zdroj: wikipedia, sme.hry.sk