Ako prvé VALVE ohlásil vlastný operačný systém SteamOS, ktorý má bežať na jadre Linuxu. Šéf spoločnosti označil operačný systém Linux ako budúcnosť herného priemyslu. Slubujú si od neho výrazné zlepšenie výkonu v podaní FPS. SteamOS bude pre používateľov i výrobcov hardvéru dostupný na prevzatie zadarmo. Tak ako Linux je tovorený OS, tak isto aj SteamOS bude otvorený.
Operačný systém bude bežať na konzole Steam Machine. VALVE chce svojsky riešiť otázku konzol. Chce aby si užívateľ mohol vybrať podľa vlastných nárokov zariadenie, ktoré bude spĺňať herné nároky. Najväčším plusom by mala byť možnosť upgradu jednotlivých HW častí konzoli. Pri konkurenčných konzol to nieje možné a jediné riešenie bolo za veľa penazí kúpiť celú novšiu konzolu. Keďže tento produkt je stále vo vývoji, tak VALVE žiada o vašu pomoc.
Zastáva názor, že najlepšia cesta k zaisteniu toho, aby bol výsledný výrobok čo najlepší, je dať ho otestovať bežným užívateľom a zdokonalovať ho na základe ich názorov a pripomienok. Vyrobili prototyp výkonného herného zariadenia optimalizovaného pro obývacie izby. Tento rok bezplatne zašlú 300 zariadení užívateľom služby Steam, aby ho otestovali. Medzi týmito 300 šťastlivcami môžete byť aj Vy. Zaujíma Vás ako? Tak klikni sem.
Čo by to bolo za poriadnu konzolu bez poriadneho gamepadu. VALVE uviedol svoj nadupano a netradične vyzerajúci Steam Controller. Ciel VALVE si vyžaduje nový druh vstupnej technológie, ktorý by mohol preklenúť priepasť zo stola do obývačky bez kompromisov. Za Controllerom stojí ročné testovanie a vloženie všetkých herných skúseností. Je navrhnutý pre prácu so všetkými hrami na Steame : minulosť , prítomnosť a budúcnosť. Zariadenie má disponovať až šestnástimi tlačidlami. Analógové páčky by ste tu hľadali zbytočne. Nahradili ich dva trackpady. Tieto dotykové plochy sú veľkokapacitné a pôsobia dojmom veľkých tlačidiel.
Elektromagnety nachádzajúce sa v trackpadoch zariučia hernú odozvu a dokonca by mali reprodukovať určité zvuky. V strede ovládača sa nachádza programovateľná dotyková obrazovka. Vývojari hier si budú mocť naprogramovať špecifické tlačidlá pre každé ovládanie hry. Rozloženie všetkých tlačidiel môžeme vidieť na obrázku nižšie.
Steam bude ponúkať zoznam konfigurácií tlačidiel gamepadu pre jednotlivé hry a bude môžné aj zdielanie medzi užívateľmi.
Nasledujúci rok 2014 bude veľmi zaujímavý v podaní budúcnosti VALVE, ktorý prinesie svoje predstavy o hernom svete vo vašej obývačke.
Ako sa vám pozdávajú riešenia od VALVE? Mali by ste záujem sa zúčastniť na testovaní konzoli?
Zdroj: SteamOS, SteamMachines, SteamController