Špekulácie o novej hre od spoločnosti Valve
NEON PRIME je názov spomínanej hry, o ktorej sa špekuluje. Spoločnosť Valve nedávno zaregistrovala nový trademark práve pre názov tejto hry. Špekuluje sa, že na tejto hre pracuje vývojár prezývaný IceFrog (bývalý vývojár a dizajnér hry Dota). Podstatou hry by malo byť skúmanie vo vesmíre, budovanie, atď. - (existujú neoverené špekulácie, že by hra mala mať princíp a vyzerať podobne ako FTL: Faster Than Light).
CS:GO vývojári
Leaker Gabe Follower je práve známy tým, že dokáže zistiť, kedy a kde sa CS:GO vývojári pohybujú. Vo videu spomenul, že videl vývojárov vo verzii hry s číslom 1.36.8.4. Toto číslo vám pravdepodobne nič nehovorí a nezdá sa vám dôležité, ale je to veľmi dôležitá súčasť špekulácie. Táto verzia hry je verzia, na ktorej hráme - čo je veľmi zvláštne, pretože väčšinou vývojári hry pracujú a skúšajú novinky a zmeny v iných verziách. To môže znamenať, že ak by vyšla aktualizácia týkajúca sa Source 2 enginu, pravdepodobne by sme mali na výber, či chceme hrať Source 1 (starú verziu hry) alebo novú verziu Source 2 (rovnako ako to bolo s prechodom v hre Dota 2). Bohužiaľ, vývojári vytvorili novú verziu hry, a preto ich už nie je možné sledovať a viac informácií odteraz pravdepodobne nezistíme.
Bola objavená nová skrytá verzia hry - operácia alebo doplnok k hre?
Zakaždým, keď sa objaví nová verzia hry, znamená to novú operáciu alebo veľkú aktualizáciu - spomenul Gabe Follower vo svojom videu. Táto verzia hry však bola spojená s vývojárskou verziou, ktorá je k dispozícii iba vývojárom. Znamená to, že po skončení nadchádzajúceho Majoru príde do hry nová operácia? Podľa Gabe Followera by to mohlo byť viac ako len operácia. Lebo je to prvýkrát v histórii CS:GO, čo vývojári skombinovali novú verziu hry so skrytou vývojovou verziou. Všetko toto, čo vývojári urobili, sa stalo hneď po tom, čo si oficiálny účet CS:GO na Twitteri zmenil svoj banner. Možno si niektorí z vás myslia, že zmena obrázka na Twitteri nemôže nič znamenať. Ale Valve nám na tomto obrázku zanechali hádanku. Keď ste si stiahli obrázok a upravili niekoľko vecí v grafickom programe, zobrazil sa v ňom skrytý text: "This is a banner, nothing more. Promise." - preložené: (Toto je banner, nič viac. Prisaháme.) A tým to stále nekončí. Týmto skrytým textom nám Valve pripomenulo ich "nechcenú aktualizáciu" z Júna, v ktorej bolo napísané: "This is a test, nothing more. Promise." - v preklade: (Toto je test, nič viac. Prisaháme.). Nikto zatiaľ nevie, čo sa nám spoločnosť Valve snažila povedať, ale veľká skupina ľudí verí, že to bude pre CS:GO znamenať niečo veľmi veľké a prelomové. Pre porovnanie, naposledy si oficiálny CS:GO účet zmenil svoj obrázok na Twitteri, v roku 2018, keď vstúpil do hry nový režim Battle Royale prezývaný Danger Zone (zóna smrti).
Známy návrhár máp s prezývkou FMPONE pracuje na mape v engine Source 2
FMPONE vynikal najmä pri tvorbe mapy Cache, ktorá bola dlho v aktívnom výbere máp (t.j. bolo možné ju hrať na Majori). FMPONE informuje o priebehu tvorby mapy na svojom Twitteri (@FMPONE) a snaží sa ukázať komunite, o koľko percent je jednoduchšie pracovať na novej mape v Source 2 engine. Podľa neho je mapa s názvom Santorini kompletná z 60%. Ak vás mapa zaujíma a chcete sa o nej dozvedieť viac, pozrite sa na jeho účet na Twitteri, kde je relatívne aktívny.
Viac komunitných máp v hre?
Je známe, že Valve nemá veľmi rado komunitné mapy a len málo máp sa dostane do aktívneho map poolu (na Major). Niektoré mapy sa už objavili v aktívnom map poole, ale momentálne sú všetky mapy v aktívnom map poole od spoločnosti Valve. Príkladom je napr. "nedávno" pridaný Ancient, ktorý nahradil mapu Train. Namiesto komunitnej mapy pridali Valve od začiatku nie-tak obľúbenú mapu Ancient, kde hlavným problémom boli FPS, na ktoré sa sťažovali aj profesionálni hráči. Problém bol po niekoľko týždňoch vyriešený, ale niektorým hráčom sa to stále nepáči a dokonca aj v mojom prípade, je Ancient najnáročnejšou mapou z hry.
Nedávno sa však na Twitteri dosť veľa diskutovalo o tom, prečo Valve do hry nepridáva komunitné mapy. FMPONE odštartoval diskusiu príspevkom, v ktorom napísal - citujem: "Je pekné, že CS:GO reaguje na príspevky ohľadom komunitných máp, ale robí presný opak toho, čo komunita chce. To ubohé: Chceme celú kontrolu nad mapou len ukazuje obmedzenost spoločnosti Valve." V príspevku odpovedal vývojárom CS:GO, ktorí spomenuli, že nemôžu mať komunitné mapy, pretože nad nimi nemôžu mať plnú kontrolu (t.j., nemôžu robiť zmeny na mape, atď.). Ďalší vývojári a dizajnéri CS:GO máp sa potom pripojili k diskusii a navrhli, že ak sa Valve páči komunitné mapy, mali by si na tie mapy kúpiť práva a robiť s ňou, čo chcú - potom ale dodal, že silno pochybuje o tom, že by Valve niečo také urobilo. Vývojár z Valve však na návrh zareagoval srdiečkom - mohlo by to znamenať, že v budúcnosti Valve kúpi komunitné mapy a viac zmení aktívny map pool, alebo možno aj pridá mapy mimo aktívny map pool?
Na záver chcem dodať, že toto všetko sú len špekulácie a nič z toho sa nakoniec nemusí stať. Všetko však naznačuje, že sme stále viac a viac približujeme k veľkej aktualizácii do CS:GO.
Zdroje, z ktorých som čerpal špekulácie:
@Gabe Follower
@FMPONE
@CS:GO