Spolčnosť Game Critics Awards oznámila výsledky najlepších hier za rok 2007. Tu už máte jednotlivé výsledky.
1. BioShock
2. The Orange Box
3. Call of Duty 4
4. Rock Band
5. Super Mario Galaxy
6. Halo 3
7. Mass Effect
8. God of War II
9. Assassin's Creed
10. Uncharted: Drake's Fortune
Bioshock:
Celá dráma sa začína po havárii lietadla uprostred Atlantiku. Tí šťastnejší pasažieri na mieste zomreli, vás čochvíľa čaká hrôzostrašnejší osud. Ako jediný preživší, stále sa zmietajúci v chladnej vode a lapajúci po dychu, zbadáte temnú vežu - možno maják. Skúsiť zachrániť si v ňom holý život sa sprvoti javí ako správna voľba. V skutočnosti si ho len oveľa viac sťažíte. Ponorka na mieste topiacom sa v tajomnej atmosfére vám o niekoľko minút pripraví skutočne originálne prekvapenie, keď vás prevezie na miesto topiace sa pod vodou. Presnejšie do mesta pod vodou. Do blázinca na morskom dne. Do základne Rapture, v ktorej sa utopista Andrew Ryan snažil vybudovať beztriednu, harmonickú, ekonomicky a mocensky nezväzovanú spoločnosť, societu vyznávajúcu kalokagathické ideály jednoty ducha s telom, oslavujúcu krásu rozumu a združujúcu výkvet ľudstva. Už prítomnosť minulého času v predchádzajúcej vete, nehovoriac o streštenosti myšlienky ako takej, vám indikuje, že mu to nevyšlo. Možno keby to skúšal s delfínmi...
The Orange Box:
Hra začína vaším prebudením v poničenom vozni, ktorý sa povážlivo kníše, spolovice ešte na zrúcanom moste. Alyx je tiež v poriadku, a tak sa nezdržujete a vyrážate. Nájdete terminál a po krátkom rozhovore s Dr. Vanceom a jeho partiou dostanete príkaz urgentne sa dostaviť do miesta, kde vedci pripravili raketu, ktorá má zničiť spojenie Citadely s inou dimenziou, pričom dáta, ktoré Alyx ukoristila v predošlej epizóde, predstavujú strategickú výhodu nad protivníkom. Krátko na to vás nešťastie pripraví o Alyxinu spoločnosť – dostane ju do hnátov vaša nová Nemesis, Hunter, menšie vydanie Stridera. Mimochodom, táto potvora sa v prvej polovici hry objaví niekoľkokrát, vždy len na pár sekúnd a vždy vám pri tom vybehne husia koža. Hororový model „počujem ťa, nevidím ťa, už ťa vidím, cvrkol som si“ funguje dokonale.
Call of Duty 4:
Príbeh je vo svojej podstate úplne tuctový a zo začiatku ho vnímať veľmi nebudete. O to viac však postupne sledujete brífingy, ktoré sa formou videa odohrávajú na pozadí pri nahrávaní úrovne, takže jednak nečumíte na nápis loading a jednak vás to postupne začína zaujímať. Konflikt sa odohráva v súčasnosti a je situovaný do dvoch rozličných miest, ku ktorým sa postupne pridajú i niektoré ďalšie, no ako základ poslúži informácia, že jeden zlý ruský ujo nemá príliš v láske Západ ako taký, takže sa rozhodne poslať mu pozdrav v podobe nukleárnych rakiet a tomu treba zabrániť.
Recenzie použité z hry.sme.sk