Login
Games houses 35 7110
Pozrime sa do histórie ako vizuálna stránka PC hier prekonala takmer neuveriteľný vývoj za posledných 20 rokov. Vo svete PC hier sa takmer neustále dejú veľké zmeny, vďaka ktorým sme sa dostali od prvých 2.5D hier až po dnešné 3D tituly prekypujúce najnovšími technológiami z balíka DirectX 11 a je len otázkou niekoľkých najbližších rokov, kedy príde ďalšia evolúcia v podobe prechodu na ray tracing a softvérový rendering. Potom už možno niektorí hráči ani nebudú vedieť, či je realita okolo, alebo vo vnútri monitora.

Wolfenstein 3D
Wolfenstein 3D (1992)


Wolfenstein 3D patrí však k jedným z prvých zakladateľov žánru first person shooter. Wolfenstein 3D vyvíjaný štúdiom id Software bol vydaný v máji 1992. Hra využíva takzvanú 2.5D alebo pseudo 3D grafiku. Grafika je veľmi jednoduchá, všimnite si, že podlahy aj stropy majú v celom levely len jednu hladinu výšky, steny zvierajú výhradne pravý uhol a podlaha vo všetkých leveloch je všade rovnako sivá.

Doom
Doom (1993)


Na konci roka 1993 prichádza ešte väčšia pecka ako Wolf: Doom. Doom je revolučný vo všetkých smeroch, hoci ide o hru stále využívajúcu princípy pseudo 3D grafiky. Pribudla textúra na podlahe aj strope, steny už nemusia byť len pravouhlé, je možné mať rôznu výšku podláh atď. Prvý id Tech engine sa vydaril na výbornú a vyšlo na ňom veľké množstvo hier.

GL Quake
GL Quake(1996)


Po vydaní Dooma vydali ďalšiu bombu GL Quake, ktorá prišla v roku 1996.

Unreal
Unreal (1998)


Ďalší rok, ďalší šok. Od Epic Games vyšla hra s názvom Unreal . Zatiaľ čo na GL Quake hráči pozerali s otvorenými ustami, netušili že textúry môžu byť aj ostré a rozlíšenie tak vysoké, ale u Unreal sa obdivovalo úplne všetko.

Quake III Arena
Quake III Arena (1999)


Pri hre Quake III Arena je výrazné zvýšenie počtu polygónov a rozlíšenie textúr. Sú to nové technológie ako napríklad na svoju dobu veľmi pokročilé metódy spôsobu nasvietenia scény.

Max Payne
Max Payne (2001)


Max Payne z roku 2001od Remedy softvér síce nepriniesol revolúciu do sveta počítačovej grafiky, vo svojej dobe však šlo o titul s excelentnou vizuálnou stránkou.

Serious Sam The Second Encounter
Serious Sam The Second Encounter (2002)


Serios Sam The Second Encounter podstate neprináša nič nové, žiadne revolučné technológie tu nenájdete. Využíva takmer všetko zo súčasných možností a vďaka tomu vytvára veľmi detailnú grafiku.

Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2003 (2002)


Zatiaľ čo Max Payne a Serious Sam nejaký prelom v počítačovej grafike neznamenali, očakávania od Epic Games a ich enginu Unreal Engine 2 sa naplnila. Dynamické tiene, na svoju dobu nevídané rozlíšenie textúr a detailnosť objektov.

Command & Conquer Generals
Command & Conquer Generals (2003)


Coomand & Conquer Generals priniesol veľkú vlnu evolúcie do sveta RTS stratégií. Na svoju dobu herný engine ponúkol nevídané veci, najmä v oblasti práce so svetlom a časticovými efekty. Za autami v púšťach sa víri prach, letiace lietadlo za sebou necháva dymovú clonu a vybuchujúca atómová bomba svojimi ničivými efektami a grafikou vždy vykúzlila hráčom úsmev na perách.

Far Cry
Far Cry (2004)


Rok 2004 znamenal pre milovníkov strieľačiek z prvej osoby doslova žatvu. Každý čakal na Half Life 2 a Doom 3, ale pred letom však prišiel iný trhák. Far Cry od vtedy neznámeho štúdia Crytek. Hra si zbierala ocenenia vo všetkých recenziách ako za svoj vynikajúci herný obsah, tak aj za vizuálnu stránku.

FEAR
FEAR (2005)


Po plodnom roku 2004 prichádza v roku 2005 iba FEAR. V tejto súvislosti FEAR dorovnáva Doom 3 a pridáva k tomu ešte niektoré ďalšie technológie. Z nich najviac sa preslávili dynamické mäkké tiene, ktoré boli vo svojej dobe veľkým zabijakom výkonu a fps po zapnutí dynamických tieňov kleslo pokojne na polovicu. Hra využíva aj v tejto dobe veľmi populárny fyzikálny engine Havok.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006)


V roku 2006 žasli milovníci počítačovej grafiky nad pokračovaním The Elder Scrolls: Oblivion.. Nechýba perfektný dynamický cyklus dňa a noci, HDR, dynamické tiene a objekty s vysokým počtom polygónov. Na fyziku použili vývojári engine Havok, stromy sú zase renderované pomocou SpeedTree, takže les pôsobí fantasticky.

Crysis
Crysis (2007)


V súčasnej dobe najlepšie vyzerajúc počítačová hra. Dnes už Crysis šliapu na päty aj iné hry, vo svojej dobe to však bolo niečo neuveriteľné.

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV (2008)


Koniec roka 2008 je v znamení PC verzie štvrtého pokračovania série Grand Theft Auto, ktorý prichádza postavený na novom engine Rockstar Advanced Game Engine. V tomto perfektnom engine je vymodelované celé mesto, ktoré je až neuveriteľne detailné a je radosť v ňom len hodiny jazdiť, pozorovať ruch mesta, meniaci sa deň s nocou, ľudí chodiacich do práce a z práce ...

ArmA II
ArmA II (2009)


Na koniec je české želiezko, ktorým je ArmA II od štúdia Bohemia Interaktive. U hry v pohybe ešte spoznáte, že nejde o realitu, ale o počítačovú hru, avšak u statických prípadoch zase to tak jednoduché nie je. Grafika hry je skrátka skvelá, rovnako brutálne sú však aj hardvérové nároky celej hry, v ideálnom prípade si pripravte vysoko taktovaný procesor Intel Core i7 ak tomu veľa výkonnú grafickú kartu.

Zdroj: pctuning.tyden.cz

Hodnotenia
5.0
Biedny
Perfektný!

Pre pridanie hodnotenia musíte byť prihlásený.

Súvisiace novinky

Žiadne súvisiace novinky.

Komentáre

Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.


Support us

Aktuálne zápasy
Twitch TV
Anketa
Na čom najčastejšie hraješ hry?
PC Notebook Konzola Mobil
86% (507 Hlasy)
11% (66 Hlasy)
1% (6 Hlasy)
2% (10 Hlasy)
Hlasy: 589
Začiatok hlasovania: 22/03/2020 11:37